V sobotu 16. února proběhne tradiční zimní akce pro piloty a naše přátele z okolních letišť
Soutěž o nejlepší utopence“. Začíná ten správný čas pro výrobu soutěžních vzorků.
Soutěžící připraví a předají své vzorky do 10.30 hod. a zahájení soutěže bude v 11.hod.
Hodně chutných vzorků a co nejlepší umístění přeje
Zdenek
V sobotu 2. března 2019 proběhne na letišti členská schůze klubu a každoroční pravidelná školení.
09,00 - 09,45 - členská schůze členů Leteckého klubu Kotvrdovice
10,00 - 11,20 - školení Jarda Vašík
11,30 -13,30 - školení UL - za LAA Gustav Vrbacký
Školitelem prvího školení je Jarda Vašík - řídící letového provodu z letiště Brno Tuřany. Zde budeme seznámeni se změnami, které se týkají všech, co létají, nebo začínají létat dál, něž jen okruhy kolem letiště. (Změny v rozdělení vzdušného prostoru, nová omezení, správná komunikace s věží a mnoho dalšího) Druhé školení povede za LAA Gustav Vrbacký, který nás seznámí se změnami v LAA a rozebere nehody v r. 2018
Doporučuji 100% účast! Zdenek
Andrej vyvořil aplikaci pro Android, pomocí které lze sledovat počasí na letišti.
Návod na instalaci:
1. Stáhněte a spusťte aplikaci.
2. Verifikujte se e-mailem, který máte uveden u Vašeho členského účtu na těchto stánkách.
3. Ve widgetech najdete "Počasí Kotvrdovice". Ten umístěte, kam potřebujete. Po klepnutí na widget se počasí aktualizuje.
Děkujeme všem, kteří přiletěli, přijeli nebo přišli na náš den otevřených dveří. Celkem 53 letadel a mnoho návštěvníků vytvořilo super atmosféru.
Děkujeme i za Vaše fotky na internetu, např.
- fotky od "janek-cz" : https://janek-cz.rajce.idnes.cz/Slet_ULL-Kotvrdovice-18.8.2018/
- fotky od Miloše Jenčíka : http://airfoto.jencik.net/foto166.php
- fotky od Mikra Fleka:
V neděli 13. května proběhlo na letišti v Kotvrdovicích 2. kolo navigačního Poháru Petra Tučka. Nádherné počasí přivítalo v Kotvrdovicích 24 posádek, některé už na „první rundu“ – tj. na ranní brífink v 7 hodin!
I přes velký počet posádek se soutěžilo pouze ve dvou kategoriích, a sice rekreační AL2 a sportovní AL2. V ostatních (rekreační AL1, sportovní AL1 a v nové kategorii nad 100 let kumulovaného věku) byly pouze 2 posádky.
Po odkladu z původní soboty, se neděle ukázala jako fajn den, protož sobotní předpověď - ranní mlhy, kouřmo, odpolední lokální přeháňky a bouřky, by neumožnily přílety i odlety vzdálenějších posádek. Meteorologům předpověď tentokrát vyšla a slunečná neděle vítala účastníky poháru klidným letem.
Krátce po sedmé proběhl ranním brífink a první posádky začaly připravovat své podklady k letu. V první várce odstartovalo 6 letounů. Započal tak maraton startů, hledání křižovatek, vesnic, kolejí, rybníků, fotek a znaků a v neposlední řadě honění posledních bodů při přistání do decku.
V Kotvrdovicích je už zvykem že je větrno, kupodivu tento rok se vítr ukázal celkem stálý, takže všechny starty byly z dráhy 28 a přistání na oblíbenou 10.
Za podobu tratě můžeme poděkovat Pepovi Mlíchovi, který se již potřetí ujal jejího sestavování. Letěli jsme trať, na které se relativně dobře udržovaly kurzy, i když asi 40km úsek, který máte letět rovně, není až tak jednoduchý, zvláště když má člověk hledat na zemi znaky a najednou zjistí, že málem zbořil vysílač :-). Využití nedostavěné „Hitlerovy dálnice“ v jediném oblouku na trati alespoň přespolním ukázalo další zajímavost v našem regionu.
Sluníčko se pěkně rozehřálo a pár minut po přistání poslední posádky z „první rundy“ proběl přesně v 10 hodin hlavní brífink. To už naše „malá“ stojánka praskala ve švech pod náporem 24 letounů všech možných kategorií a výrobců. Rozpaloval se gril s prvními klobáskami a steaky a samoobslužné malinové nealko také teklo proudem.
Stříhalo se, lepilo, plotovalo, počítalo a pokukovalo po těch, co již přistáli. Kolem druhé hodiny odpoledne, přistála poslední posádka, a jak bývá v Kotvrdovicích zvykem, do 20 minut se již vyhlašovaly výsledky. Vloudila se sice malá chybička v pořadí sportovců, ale ta byla obratem opravena. Přední místa v kategorii rekre dvojic byla hodně natěsno. Celkové bodové hodnocení posádek, které se umístily na prvních místech, svědčí o dobré a vyrovnané úrovni soutěžících. Za vítěznou posádkou Zeman-Prokop se s minimálním rozdílem bodů umístila posádka Šimík-Šimík a třetí Dorazil – Souček. Rozdíl 112 ti bodů dělil první a třetí místo.
Vždy se ale musí něco nepodařit. Nebyl sice pátek třináctého, ale neděle... Bill Gates nezklamal a na počítači, na kterém se zpracovávaly výsledky, se spustila jeho poslední velká aktualizace, která krásně umrtvila PC a muselo se přeinstalovat. Takže naše první velká omluva za pozdní zveřejnění výsledků na internetu. Další dvě věci, které se nám nepodařily a bohužel tentokráte naší vinou, byly špatně spočítané penalizace za časové a prostorové brány (místo 3% jsme počítali 2 body za každou sekundu), a také to, že jsme v rámci rychlého vyhlášení (některé posádky spěchaly domů) nedodrželi 30 min. limit zveřejnění výsledků před vyhlášením, ale pouze 15. Tak se podruhé omlouváme a slibujeme, že se z našich chyb napříště poučíme. :)
Co říci na závěr? Počasí vyšlo, všichni doletěli k nám, trefili zpátky z tratě, v pořádku odletěli domů. Žádné ulomené podvozky, polámané vrtule a podobné nepříjemnosti. Když pomineme poslední odstavec o administrativě, tak za tým kotvrdovického letiště vládne dobrý pocit a spokojenost. Doufáme, že se všichni soutěžící vraceli domů s dobrým pocitem. Létáme pro radost a to i soutěže. Není tedy důležité, jestli posádka skončí první nebo poslední.
(PS: samozřejmě je :-) )
Zdeněk Moravec a Ondřej Barša
Soutěže se létají ve dvou kategoriích, sportovní (A) a rekreační (B). Kategorie B je určena pro začínající soutěžní piloty a sportovní kategorie je určena především pro reprezentanty nebo zkušené piloty.
kolo | letiště 2018 | termíny | Kola v rámci MČR |
---|---|---|---|
0 | Navigační seminář HB | 28.4.2018 | |
1 | Havlíčkův Brod | 29.4.2018 | MČR |
2 | Kotvrdovice | 12.5.2018 | |
3 | Kraví Hora | 26.5.2018 | MČR |
4 | Letňany | 9.6.2018 | MČR |
5 | Soběslav | 23.6.2018 | |
6 | Hosín | 7.7.2018 | |
7 | Hradec Králové | 21.7.2018 | MČR |
8 | Hať u Hlučína | 4.8.2018 | |
9 | Cheb | 1.9.2018 | |
10 | Břeclav | 15.9.2018 | MČR |
V sobotu 3.2. proběhl již 17tý ročník soutěže o nejlepšího utopence na našem letišti.
Vzorků bylo požehnaně - celkem 22 připravených chutných talířů. Ochutnávalo se, hodnotilo, a celkem 40 ochutnávačů dospělo k těmto výsledkům:
1. místo - Ondra Barša se 40ti body
2. místo - Gusta Vrbacký se 39ti body
3. místo - Jan Váňa se 38mi body
Další "těsné" body jsou zde: Kompletní výsledky
V sobotu 30. prosince proběhla na letovickém letišti tradiční předsilovestrovská soutěž o nejlepší slivovici.
26 soutěžních vzorků bylo výzvou pro tradičně dobře se umísťující team z našeho letiště. Své vzorky přihlásili Ivoš, Lojza, Ota, a Zdenek, ostatní jen hodnotili. Všechny vzorky se umístili v první desítce a první dvě místa jsme obsadili v pořadí Zdenek a Ota. Tak se nám to zase povedlo!
Dík kamarádům z Letovic za hezkou soutěž a Zdenkovi Červinkovi za chutná kolena.
Zdenek
Od neděle 22. října funguje na letišti zabezpečovací zařízení. Pokud přijdete na letiště a na věži bliká oranžový maják a nad vchodem svítí dvě červené LEDky, tak je zakódováno a je potřeba letiště odblokovat. Jinak způsobíte poplach, případně i výjezd ostrahy na letiště!
Odblokování lze provést několika způsoby, nejjednodušší je asi použít čip, který máme na tankování benzinu, případně můžete dostat druhý.
Bližší info jsem poslal emailem a jak se sejdeme na letišti, uděláme školení k ovládání alarmu.
V případě poplachu mě zavolejte.
Letu zdar Zdenek
V úterý 8.8. byl spuštěn nový systém tankování na našem letišti. To znamená, že bez čipu už si nenatankujete !!!
Pokud nemáte svůj čip (nebo není čip v letadle které si půjčujete), obraťte se na Ondry Barše nebo Zdeňka Moravce.
V sobotu jsme se sešli na opravě pergoly. Kolem 8 hodiny přišli na letiště jak nahlášení, tak i nenahlášení pomocnící (ti měli smůlu že s nimi nebylo počítáno s obědem) a začali jsme pergolu demontovat. Po 2 hod. jsme poškozenou krytinu odstranili a začali s pokládkou nové. Položili jsme nejprve dlouhé tabule a kolem 12,30 jsme si udělali přestávku na oběd. Vše vypadalo, že budeme brzy hotoví a po obědě jsme pokračovali. Rozdělili jsme se na dvě party, jedna pokládala pravou a druhá levou stranu pergoly. Vše šlo dobře, řezačí krátili tabule na míru téměř bez reklamací ale čas běžel rychleji, než jsem předpokládali. Ještě že počastí vyšlo, nebyl vítr a postrašilo nás jen pár kapek, i když v okoli pěkně sprchlo. V 19,30 jsme s Tomášem a Arnoštem připevnili poslední tabuli a pergola byla hotová. Mezi tím zbytek teamu poklidil pracoviště a mohli jsme začít slavit. Únava všech byla značná ( téměř 12 hod a s cestou i víc) tak to bylo jak když do vrabců střelí. Někteří tam nechali i nářadí ( aku šroubovák, nabiječku) jak spěchali domů. Nevadí, oslavíme příště pod novou pergolou.
Děkuji všem za vydatnou pomoc. Zdenek
Viz tabulka v sekci pro členy.
Skvělá zpráva pro piloty ultralehkých letadel dorazila z Rakouska. Od středy 1. března 2017, smí do vzdušného prostoru této alpské země vstupovat ultralehké stroje, padáky a závěsné kluzáky podle nových podmínek. Akční radius těchto letadel a jejich pilotů se tím významně rozšiřuje.
Povolení se týká ultralehkých letadel, které odpovídají UL třídě UL(A), UL (G) nebo UL (T) a jsou registrovány v těchto zemích: Spolková republika Německo, Chorvatsko, Slovenská republika, Slovinsko, Česká republika a Maďarsko. Kromě ultralehkých letadel se toto povolení vztahuje i na padáky (registrované v celkem 22 zemích včetně ČR) a padákové a závěsné kluzáky (z celkem 20 zemí).
Oznámilo to Spolkové ministerstvo dopravy, inovací a technologií zákonným předpisem BGBI. II Nr. 49/2017 ze 14. února 2017.
Na piloty a jejich UL registrované mimo Rakouskou republiku se vztahují v případě letu do Rakouska tyto minimální požadavky:
Toto povolení k letům UL se nevztahuje